تاریخ و گردشگری درچشم اندازی جامع

گردشگری علمی بانک مقالا ت رایگان توریسم ومیراث فرهنگی .جاذبه های گردشگری و تاریخ ایران وجهان و...

منابع دکترای تاریخ

این بخش عینا ازوبلاگ استادمحترم جناب آقای دکتروزین افضل گرفته شده است .
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه هجدهم آذر 1392ساعت 9:26  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

کتاب گردشگری مذهبی به زبان اصلی

.pdf  گردشگری مذهبی.pdf (اندازه: 1.61 MB / تعداد دفعات دریافت: 41)
+ نوشته شده در  دوشنبه یکم مهر 1392ساعت 9:19  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی کتاب گردشگري

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و دوم اردیبهشت 1392ساعت 10:29  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

کتابشناسی توصیفی حوزه گردشگری

tourism-books-small-48436.jpg


نوشته ندا مطلبی سراجی



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم اردیبهشت 1392ساعت 10:6  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی کتاب جهانگردی درچشم اندازی جامع

+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم اردیبهشت 1392ساعت 9:35  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

دانلودمجموعه کامل کتابهای گردشگری

+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم اردیبهشت 1392ساعت 9:15  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

عناوین دروس کارشناسی مدیریت جهانگردی

+ نوشته شده در  دوشنبه چهاردهم فروردین 1391ساعت 10:19  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی

+ نوشته شده در  دوشنبه چهاردهم فروردین 1391ساعت 10:15  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

جدیدترین کتابهای آشپزی وهتلداری به زبان اصلی (قابل دانلود)

+ نوشته شده در  جمعه یازدهم فروردین 1391ساعت 15:55  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی منابع جدیدرشته گردشگری

+ نوشته شده در  یکشنبه ششم شهریور 1390ساعت 9:3  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی جدیدترین منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی

+ نوشته شده در  یکشنبه ششم شهریور 1390ساعت 8:50  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

چکیده پایان نامه گردشگری ومدیریت رسانه

studies the role of media in finding incoming & outgoing destinations


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و یکم اردیبهشت 1390ساعت 8:58  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی کتاب "گردشگري پايدار (روستايي و عشايري) نوشته دكتر مجتبي قديري معصوم"

كتاب گردشگري پايدار (روستايي و عشايري) حاوي مطالب ارزشمندي در زمينه فرايند گردشگري روستايي ـ عشايري محسوب مي‌شود و با توجه به محتوا و سرفصل‌هاي كاربردي آن، در رشته‌هاي علوم انساني دانشگاه‌ها، مراكز آموزشي و علمي ـ تحقيقاتي و نيز مديران و كارشناسان نظام برنامه‌ريزي توسعه كشور و تمامي علاقه‌مندان به مطالعات گردشگري روستايي ـ عشايري قابل استفاده است. اين اثر با وجود تلاش براي ارايه هر چه بهتر مطالب، به كاستي‌هايي نيز دچار است.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیستم فروردین 1390ساعت 13:6  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی جکتاب "جغرافیای توریسم چین "

عنوان كتابي از رامين اسدي و محمود دريايي است كه به شناخت سرزمين باستاني، ُپرابهام و زيباي چين مي‌پردازد و از جاذبه‌هاي متعدد اين كشور سخن مي‌گويد. نويسندگان اثر، انگيزه اصلي تحقيق درباره توريسم چين را ارايه الگو و راهنمايي براي صنعت گردشگري ايران ذكر كرده‌اند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیستم فروردین 1390ساعت 13:3  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی كتاب «تعاريف، مفاهيم، جاذبه‌ها و مسيرهاي گردشگري با علايق ويژه در ايران"

دكتر محمد شريف ملك‌زاده در مقدمه كتاب، از صنعت گردشگري، ارزش تبادلات اقتصادي و آثار فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي آن سخن مي‌گويد و توجه خواننده را به ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي منحصر به فرد كشور ايران در توجه گردشگران و به‌دست آوردن سهم واقعي خود در سطح بين‌المللي، جلب مي‌كند و مي‌نويسد بايد همانند كشورهاي موفق در اين صنعت، به‌سوي برنامه‌ريزي براي جذب گردشگر عام حركت كرد. 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیستم فروردین 1390ساعت 13:0  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی کتب تخصصی

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و پنجم اسفند 1389ساعت 8:57  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی کتاب جامعه شناسی مصرف (گردشگری وخرید)

اگر بپذیریم که جامعه کنونی جامعه ای مصرفی است با نگاهی جامعه شناختی به ان ابعاد گوناگون ان اشکار خواهد شد. دو بعد مهم این جامعه یعنی گردشگری و خرید را می توان در متون جامعه شناسی مصرف مطالعه کرد. خرید یکی از ویژگی های اجتناب ناپذیر جامعه مصرفی است. در جامعه جدید خرید تنها به قصد رفع نیازهای اقتصادی صورت نمی گیرد. بررسی های این کتاب نشان می دهد که گونه شناسی های مختلفی از خرید خریداران در جوامع وجود دارند که خریداران جامعه کنونی را از خریداران جامعه سنتی متمایز می کند. بعد مهم دیگر این جامعه مصرفی توریسم و گردشگری است. توریست ها به هر قصدی که سفر کنند پدیده ای متعلق به جامعه مدرن هستند و کنش های انها با زایران و سیاحان متفاوت است. نکته مهم این است که این دو پدیده جامعه مصرفی چه نسبتی با هم دارند. هدف این کتاب بررسی رفتار توریست ها در لحظاتی است که دست به خرید می زنند و این بررسی ها این دو پدیده را به هم به خوبی پیوند زده است. مصرف فراغتی خرید و توریسم خرید تفریحی اوقات فراغت و کار خرید گردشگری خرید توریستی توریست ها چه می خرند مکان های خرید و بافت انها مسایل مدیریتی اماکن و مردم و نتیجه گیری عنوان های فصل های کتاب است.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه هشتم اسفند 1389ساعت 9:8  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

نمونه منابع جدیدرشته جهانگردی وهتلداری

نام كتاب

نويسنده

سال انتشار

ناشر

آموزش هتلداري

ترچمه داوود غزالي

1385

انجمن ايرانيان

توريست و جهانگرد كيست

حسين صدر

 

 

نام: تشريفات هتل

مولف: احمد يحيايي ايله اي - مهرداد تاوتلي

ناشر: هتلداري ماربين

سال و نوبت چاپ: اول 1385

فصول کتاب: ارتباطات انساني، كليات تشريفات ،اصول طلايي تشريفات، مراحل تشريفات، استقبال، حمل و نقل، اسكان و ...

 

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیستم بهمن 1389ساعت 12:54  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

دانلودکتاب IRAN از انتشارات lonley planet

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و یکم دی 1389ساعت 11:33  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی كتاب «السياحه في العراق و دورها في التنميه و الاعمار»

نويسنده كتاب «السياحه في العراق و دورها في التنميه و الاعمار» كوشيده است كه آثار تاريخي شهرهاي مهم عراق را معرفي كند.
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه سی ام آذر 1389ساعت 8:39  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

منابع جدیدلاتین رشته گردشگری (بخش دوم )

+ نوشته شده در  سه شنبه هجدهم آبان 1389ساعت 9:32  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

آشنایی باجدیدترین منابع لاتین رشته گردشگری

Community Development for Tourism, Landlinks, 2006 (246 pages, $49.95)
- This book examines the integration of local communities and tourism development. Its highlights the value of strategic planning and community empowerment. Case studies document how things work around the world. The author also wrote
Film-Induced Tourism.
g
Planeta Review
g Community Tourism and the Hopi and Navajo - Sue Beeton
g Conversation with Sue Beeton

Book


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه هجدهم آبان 1389ساعت 9:1  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

لیست پایان نامه های صنعت گردشگری موجوددرمرکز علوم و تحقیقات تهران

بررسي توانمندي‌هاي گردشگري استان چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اکوتوريسم/ اشرف محمودي.- به راهنمايي علي رحيم‌پور، به مشاوره سيدمحسن امامي.- کارشناسي ارشد (دانشگاه آزاد اسلامي. واحد علوم و تحقيقات، دانشکده علوم انساني و اجتماعي، گروه جغرافيا و برنامه‌ريزي توريسم، رشته جغرافيا و برنامه‌ريزي توريسم) ؛ ۸۴-‎۱۳۸۳.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و نهم شهریور 1389ساعت 10:4  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

عنوان کتاب: گردشگری، دین و سفرهای معنوی

 
نویسنده: Dallen J.Timothy and Daniel H.Olsen
نوبت چاپ : اول، 2006
ناشر:روتلج
برگردان: محمد قلی پور-احسان مجیدی فرد

این کتاب شامل دوبخش است. بخش اول شامل 7 فصل است .بخش دوم شامل 10 فصل است.
بخش 1 : مفاهیم ،علایق ومسائل مدیریتی
1- مکانهای مقدس و مکانهای گردشگری
2- سفرهای دینی و نا سوتی :سفرهای معنی دار
3- پارادایمهای سیر وسیاحت :از سفرهای قرون وسطایی تا تورهای واقعی پست مدرن
4- سیر و سیاحت و سفر در دریای ایمان : دیدگاهای از زمان اومانیسم دینی
5- گردشگری دینی به مثابه تجربه اموزشی
6- بطری های خالی در مکانهای مقدس : نقل دینی در عبادتگاهای ملی ایرلند
7- مسائل مدیریتی در رابطه با جاذبه های میراث دینی
بخش 2: سنتهای دینی و گردشگری

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هفتم خرداد 1389ساعت 12:21  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی کتاب جدید

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هفتم خرداد 1389ساعت 12:19  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

دانلودکتب تخصص گردشگری

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و پنجم خرداد 1389ساعت 9:14  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی کتب تخصصی گردشگري

کتاب مقدمه اي بر ارتباط باستان‌شناسي و گردشگري فرهنگي؛ به منظور کاربردي کردن هرچه بيشتر دانش باستان شناسي در حوزه گرشگري و نمايندن نقش انکار ناپذير آن در حوزه ميراث فرهنگي، به ويژه گردشگري و به منظور هم‌پيوندي علمي دو حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري تأليف شده است. هدف نهايي اين کتاب کم کردن چالش‌هاي پيش روي متوليان ميراث فرهنگي و دست اندر‌کاران گردشگري با يکديگر است. و مي خواهد نحوه ارتباط سودمند و دو طرفه ميراث فرهنگي و گردشگري را با تکيه بر توان علمي دانش باستان شناسي تبيين نمايد.
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه هفتم اردیبهشت 1389ساعت 9:12  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی کتب جدید گردشگری

كتاب بازاريابي و فروش در صنعت جهانگردي

نویسنده :

دكتر روشن بابائي همتي(مديرگروه مديريت جهانگردي دانشگاه پيام نور لنگرود) منتشرشد


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه هفدهم فروردین 1389ساعت 7:14  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

مناابع کارشناسی ارشدتوریسم

زبان تخصصی انگلیسی  (ضریب 4) (دو مورد اول در بازار موجود نیست)

1.Going international (English for Tourism)

2.Tourism planning

               ۳) واژگان تخصصی فراغت؛ گردشگری و هتلداری   دکتر ضیائی و میرزائی 

 

اقصاد و برنامه ریزی توسعه گردشگری (ضریب 3)

1)      اقتصاد خرد              آقای کمیجانی

2)      اقتصاد کلان             آقای طبیبیان

3)      اقتصاد جهانگردی     دکتر فرزین

4)     گردشگری، اثرات برنامه ریزی و مدیریت      ترجمه میرزائی و  ترابیان

5) Tourism planning  اینسکیپ

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه چهارم اسفند 1388ساعت 8:12  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

کتب جدیدگردشگری

 کتاب  واژگان تخصصی فراغت؛ گردشگری وهتلداری تالیف دکتر محمود ضیائی و روزبه میرزائی توسط انتشارات ترمه چاپ و به بازار عرضه گردید. این کتاب اولین فرهنگ تخصصی در این زمینه می باشد که فقط به واژگان مورد نیاز دانشجویان؛ کارشناسان و شاغلان در بخش های مختلف صنعت گردشگری پرداخته است و به عنوان یکی از کتب مرجع گردشگری می تواند مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد.

خدمات صنعت گردشگری،نوشته دکتر بهرام رنجبریان(دانشگاه اصفهان)،محمد زاهدی(دانشگاه پیام نور)،انتشارات چهارباغ

فهرست مطالب 
 

پیشگفتار

فصل اول:صنعت گردشگری

تعاریف-محصولات صنعت گردشگری

فصل دوم:تورگردان ها

مبانی اقتصاد تورگردانان-ماهیت تورگردانی و منافع مالی حاصل از آن-انواع تورگردانان-فرایند برنامه ریزی و اجرای عملیات تورگردانی

فصل سوم:دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی

ماهیت واسطه گری در صنعت گردشگری-منافع حاصل از وجود دفاتر خدمات مسافرتی-ساختار کانال توزیع-عملیات دفاتر خدمات مسافرتی-مقررات حقوقی حاکم بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی-وظایف مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی-وظایف مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی

فصل چهارم:صنعت حمل و نقل

حمل و نقل هوایی-مقررات حاکم بر حمل و نقل هوایی-وسایل حمل و نقل آبی-حمل و نقل ریلی-مسافرت با اتوبوس-اتومبیل های شخصی-شرکت های کرایه اتومبیل

فصل پنجم:صنعت هتلداری و خدمات اقامتی

عوامل مؤثر بر تقاضای خدمات اقامتی-طبقه بندی واحدهای اقامتی-انواع تأسیسات اقامتی-معیارهای درجه بندی هتل ها-هتلداری و مدیریت هتل ها-قیمت گذاری در هتل ها-شاخص کیفیت در زمینه هتل داری-حراست در هتل ها

فصل ششم:رستوران و خدمات پذیرایی

تعریف و انواع رستوران-رستوران های غذاهای سریع-کافه تریا-فضای رستوران-ارزیابی رضایت مشتری-باید و نبایدها در مورد کارکنان رستوران ها

فصل هفتم:جاذبه های گردشگری

تعریف جاذبه گردشگری-جاذبه های طبیعی-جاذبه های مصنوعی-مدیریت گردشگری در جاذبه ها

فصل هشتم:رویدادهای گردشگری

جشنواره هنری-بازی های المپیک و مسابقات ورزشی-نمایشگاه های بین المللی-یادمان های تاریخی-مراسم آئینی-مذهبی-سایر وقایع-مدیریت جشنواره ها و رویدادهای گردشگری

فصل نهم:راهنمایان تور

راهنمای تور کیست؟-ویژگی های راهنمای تور-وظایف اصلی یک راهنمای تور-ماهیت شغل راهنمای تور-آفات راهنمایی تور

فصل دهم:صنعت گردشگری و فناوری اطلاعات

گردشگری و فناوری اطلاعات-کاربرد تکنولوژی اطلاعات در زیر بخش های صنعت گردشگری

فهرست منابع

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه چهارم اسفند 1388ساعت 8:5  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

کتب عمومی راهنمای گردشگری

صفحه به صفحه همراه با گردشگران ايران زمين
كتاب «راهنماي سفر» ايران كه در 10 جلد به معرفي جاذبه‌هاي گردشگري، مناطق باستاني، بناهاي تاريخي و... مي‌پردازد و به كوشش سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري مطابق با استانداردهاي جهاني منتشر شده است.

در اين کتاب ايران به 10 منطقه تقسيم مي‌شود. به عنوان نمونه يك منطقه به حاشيه درياي كاسپين مازندران، گيلان و گلستان اختصاص دارد و منطقه ديگر به حاشيه خليج‌فارس اشاره مي‌كند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه چهارم اسفند 1388ساعت 8:2  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی کتاب گردشگری، دین و سفرهای معنوی

عنوان کتاب: گردشگری، دین و سفرهای معنوی
نویسنده: Dallen J.Timothy and Daniel H.Olsen
نوبت چاپ : اول، 2006
ناشر:روتلج
برگردان: محمد قلی پور

این کتاب شامل دوبخش است. بخش اول شامل 7 فصل است .بخش دوم شامل 10 فصل است.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه هجدهم بهمن 1388ساعت 9:3  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی کتب تخصصی گردشگري

- درآمدی بر جهانگردی
 صلاح الدین محلاتی
 
 ۲- دانشگاه شهید بهشتی
 1380
 
2جهانگردی شهری
 ژرژ کازس
 صلاح الدین محلاتی
 دانشگاه شهید بهشتی
 1382
 
3آمایش جهانگردی
 ژرژ کازس
 صلاح الدین محلاتی
 دانشگاه شهید بهشتی
 1381

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه ششم بهمن 1388ساعت 8:1  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

دانلودکتاب راهنمای گردشگری ایران (ویژه تلفن همراه )و ...

http://www.bankepdf.com/archives/968

اطلس تاریخ ایران

http://www.bankepdf.com/archives/921

کتاب صوتی فوایدتاریخ :

http://www.bankepdf.com/archives/1353

سی دی یزدسرزمین آفتاب

http://www.yazdchto.ir/SC.php?type=component_sections&id=29&t2=DT&sid=91

سی دی یزدپردیس کویر

http://www.yazdchto.ir/SC.php?type=component_sections&id=29&t2=DT&sid=82

فیلم کامل معرفی استان یزد

http://searchportal.information.com/SC.php?type=component_sections&id=29&t2=DT&sid=89

کارت پستال وتصاویرزیباازشهرستانهای یزد

http://www.yazdchto.ir/SC.php?type=component_sections&id=29&t2=HL&sid=86

دانلودکتابهای جهانگردی

http://www.arianaebook.com/دانلود-كتاب-هاي-جهانگردی/

دانلودکتابهای ایرانگردی

http://www.arianaebook.com/دانلود-کتاب-های-ایرانگردی/

 

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه یکم بهمن 1388ساعت 12:53  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

شهرداري الكترونيكي و گردشگري الكترونيكي

شهرداري الكترونيكي و گردشگري الكترونيكي 

نويسنده‌گان:

[ آريا اميني علوي ] - مهندسي كامپيوپر، ليسانس و دانشجوي فوق ليسانس نرم افزار توسعه دهنده نرم افزار
[ حامد شايان ] -
[ قاسم قاري زاده ] -
[ محسن شفيعي ] -

خلاصه مقاله:

استفاده از فناوري نوين اطلاعات و ارتباطات در سازمان شهرداري به عنوان سازماني خدمت رسان منجر به ايجاد ساختاري جامع، متمركز و مطمئن در سازمان شهرداري به منظور ارائه خدمات شهري خواهد بود. خدمات شهري شامل براورد كردن تمام نيازهاي افراد حاضر در شهر در حيطه ي تامين نياز به سرويس هاي شهري و افزايش رفاه شهروندي ميباشد. دريافت دارنده سرويس هاي شهري از يك طرف شهروندان شهر و از طرف ديگر گردشگراني هستند كه وارد شهر مي شوند. ما در اين مقاله سعي داريم متوجه خدمات شهرداري الكترونيكي به گردشگران شهري باشيم و ابعادگوناگون اين خدمت رساني را تحت سيستم جامع پرتال شهري و كارت هوشمند گردشگري تشريح كنيم.

 ارائه شده در:  اولين كنفرانس بين المللي شهرداري الكترونيكي

+ نوشته شده در  سه شنبه هشتم دی 1388ساعت 9:3  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

کتب گردشگری

نويسنده:

[ محمدرضا فرزين ] - عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبائي

خلاصه مقاله:

گردشگري يكي از پيشروترين صنايع و فعاليتهاي اقتصادي جهان مي باشد كه بالغ بر 10 درصد اشتغال و توليد ملي جهاني را به خويش اختصاص ميدهد. اين صنعت به دليل دارا بودن روابط بسيار نزديك با ساير فعاليتهاي اقتصادي در بسياري از مناطق، همچون بخش واسط فعاليتهاي تجاري و صنعتي عمل مي نمايد.
فن اوري اطلاعات يكي از عناصر اساسي محيط بيروني (External Environmat) درگردشگري و مسافرت است. در سالهاي اخير توسعه اين فناوري باعث نوآوريهايي در آن شده است. فن آوري اطلاعات يك شريك ضروري است كه ارتباط بين مصرف كنندگان و عرضه كنندگان را در سطح جهاني برقرار مي سازد. از طرف ديگر گردشگري نيز يك فعاليت اطلاعات محور (Information Intensive) است. در كمتر فعاليتي اهميت خلق، جمع اوري، تجزيه و تحليل و كاربرد امار و اطلاعات به اهميت آن در گردشگري مي باشد. خدمات لمس ناپذير (Intangible) و متغير گردشگري را نمي توا ن قبل از فروش بازرسي فيزيكي نمود و عدم محصولات آن به طور طبيعي قبل از زمان مصرف و دور از مكان مصرف خريداري ميشوند. بنابراين محصولات گردشگري شديدا وابسته به معرفي و توصيف و نمايش مي باشند، يعني ارائه اطلاعات به شكل مكتوب، صوتي يا تصويري. عموما غالب اين معرفي ها از طريق دوستان و نزديكان و شركتهاي مسافرتي صورت مي پذيرد و عرضه كنندگان خدمات گردشگري و مسئولين مقاصد گردشگران نقشي در آن ندارند. بنابراين تفكيك ابزار انتقال اطلاعات و برقراري ارتباطات از اين صنعت غير ممكن است

 

برای ملاحظه فهرست مطالب کتاب به فایل ضمیمه مراجعه نمایید.

http://www.csr.ir/Pdf/Books114/Tourism.pdf

 

برای تهیه کتب می‌توانید طی تماس با شماره 22802525 (021) کتب مورد نظر خود را به مسؤول فروش سفارش داده و از طریق پیک در تهران و پست در شهرستانها دریافت نمائید

+ نوشته شده در  سه شنبه هشتم دی 1388ساعت 9:0  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی کتاب توسعه صنعت گردشگری در ایران؛ موانع و راهکارها

توسعه صنعت گردشگری در ایران؛ موانع و راهکارها

سال نشر : 1387

نویسنده(گان) : دکتر محمد باقر نوبخت / الهام پیروز

شابک : 964-450-934-6

دریافت فایل ضمیمه :

خلاصه

قرن بیست و یکم، سده بهره‌گیری از فرصت‌های تجاری ارزشمند در بخش‌های خدماتی به ویژه گردشگری است. گفته می‌شود گردش مالی صنعت گردشگری جهان در این سده از گردش مالی بخش صنعت فراتر خواهد رفت و در چند سال آینده دست کم به 2 تریلیون دلار خواهد رسید. در این فرآیند، دستیابی کشورهایی که از جاذبه‌های وسیع گردشگری برخوردار هستند به یک درصد ارزش گردش مالی این صنعت، سالانه درآمدی حدود 20 میلیارد دلار ایجاد خواهد کرد که برای اقتصادهایی نظیر اقتصاد ایران، این رقم قابل توجه است و می‌تواند تمامی فعالیت‌های اقتصادی را تحت تأثیر قرار دهد. با این وجود برای دستیابی به چنین درآمد قابل حصولی می‌بایست برنامه‌ریزی جامعی صورت گرفته و سرمایه‌گذاری‌های مناسب در زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این صنعت صورت پذیرد.
بررسی مقایسه‌ای گردشگران داخلی و خارجی در این صنعت نیز بیانگر اهمیت این صنعت در توسعه اقتصاد داخلی کشورها است به گونه‌ای که بر اساس آمار منتشره از سوی سازمان گردشگری جهانی، نسبت گردشگران داخلی به خارجی، نسبت ده به یک را نشان می دهد. در همین راستا آثار مستقیم حاصل از صنعت گردشگری ، با احتساب حدود 6 درصد از GDP جهانی در این صنعت ، نمایانگر تخصیص یک شغل از هر 15 شغل به این صنعت در آینده‌ای نزدیک بوده و در صورتی که آثار و منافع غیر‌مستقیم نیز مد نظر قرار گیرد حدود 10 درصد از GDP جهان و یک شغل از هر 9 شغل در این صنعت ایجاد خواهدشد.
با وجود اهمیت بی‌بدیل صنعت گردشگری در توسعه و شکوفایی اقتصادی، سیاست‌گذاری‌های مناسبی در خصوص ارتقاء آن در کشورمان صورت نپذیرفته و عمده تلاش‌های مربوط به توسعه صنعت گردشگری در دهه‌های اخیر ، معطوف به رهیافت‌های تشویقی و تبلیغاتی و یا به عبارتی تقاضا محور بوده اند. در این راستا بیشتر هدفگذاری‌ها و وضع دستورالعمل‌های اجرایی معطوف به خصوصی‌سازی واحد‌های اقامتی، تبلیغات جهانگردی، آموزش نیروی انسانی، سیاست‌های تشویقی ساخت تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی، تخفیف‌های مالیاتی و ... بوده که بیشتر جذب تقاضا را مد نظر قرار داده است، در حالی که چالش‌های پیش روی این صنعت، نه تنها استحکام و تداوم بیشتر سیاست‌های جانب تقاضا را طلب می‌کند، بلکه سیاست‌گذاری ابعاد عرضه و سازماندهی ساختار فعالیت بنگاهها را می‌طلبد.
جمهوری اسلامی ایران با داشتن جاذبه‌های گردشگری (تاریخی – مذهبی – طبیعی) به لحاظ عدم اتخاذ سیاست‌های مؤثر در این بخش، هنوز نتوانسته است به سهم مناسب خود در بازار گردشگری جهان دست یابد و این امر سبب شده است تا بسیاری از معضلات اقتصادی-اجتماعی کشور که می‌تواند با توسعه گردشگری مرتفع گردد، همچنان پابرجا بماند. لذا ضروری است ضمن برشمردن چالش‌های اساسی مترتب بر این صنعت، به بررسی راهکارهای توسعه صنعت گردشگری در ایران، پرداخته شود.
در این مجموعه ابتدا به مفهوم توریسم و گردشگری پرداخته شده و سپس به جایگاه این صنعت در اقتصاد و چگونگی رشد اقتصادی که در ازای توسعه این صنعت به‌دست می‌آید اشاره شده و در ادامه مشکلات و موانعی که بر سر راه توسعه صنعت توریسم در کشور وجود دارد فهرست می‌گردند و درپایان با استفاده از ماتریس SWOT در تحلیل و شناخت محیطی مرتبط با موضوع، به نقاط قوت، نقاط ضعف، تهدیدات و فرصت‌هایی که کشور در این خصوص داشته اشاره و با توجه به تحلیل‌هایی که در این روش حاصل می گردد در خاتمه پیشنهادات و راهکارهایی برای برون رفت از وضعیت موجود که موانعی بر سر راه توسعه صنعت گردشگری وجود دارد، ارایه خواهد شد

+ نوشته شده در  سه شنبه هشتم دی 1388ساعت 8:56  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی پایان نامه دررابطه باتوریسم

روکسانا فقري- دانشگاه اصفهان

دانشكده : علوم اداري و اقتصاد

استاد راهنما : دکتر محمود کتابي- دکتر پيتر ديکه

دفاع : 17/9/86

رشته و گرايش : مديريت هتلداري

بررسي برنامه ريزي ها و سياستهاي توريسم جمهوري اسلامي ايران (تحليل چهار برنامه پنج ساله توسعه)

چكيده

در سالهاي اخير جهانگردي به عنوان صنعتي سودآور و اشتغال زا شناخته شده است. ايران نيز با دارا بودن جاذبه هاي جهانگردي متنوع و بسيار ، پتانسيل توسعه جهانگردي را به خوبي دارا مي باشد. البته براي دستيابي به توسعه پايدار و موفق توريسم در ايران ، برنامه ريزي دقيق ، اجراء سيستماتيک برنامه ها و مديريت اثر بخش ضروري است.

بدين منظور، رساله حاضر سعي دارد مسايل و نقاط ضعف برنامه هاي توسعه توريسم در ايران ( بعد از جنگ ايران و عراق ) را بشناسد و نيز تئوري Stakeholders را در طول تجزيه و تحليل چهار برنامه توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي کشور دنبال مي کند.

نتيجه اين تجزيه و تحليل نشان مي دهد که در سياست گذاري و برنامه ريزي توسعه توريسم در ايران ، اين تئوري در نظر گرفته نشده و همين امر سبب بروز مشکلات و کاستي هاي برنامه شده است.

از آنجا که صنعت جهانگردي، صنعتي داراي اتکاي متقابل و هم وابسته مي باشد ، همکاري و همياري بين دولت و ديگر عناصر موثر در توسعه پايدار آن در ايران، ضروري و اجتناب ناپذير است.

اين تحقيق ، پيشنهاداتي را براي بهبود وضع موجود توريسم در ايران مطرح مي کند. بطور مثال انتصاب يک نماينده از طرف سازمان ايرانگردي و جهانگردي کشور در تمام وزارت خانه ها و سازمانهاي وابسته مي تواند وسيله هماهنگي و همکاري لازم بين اين وزارتخانه ها براي توسعه توريسم پايدار در ايران باشد.

اين تحقيق بصورت توصيفي ، تحليل محتوا انجام مي گيرد و اطلاعات مورد نياز از طريق کتابخانه ( کتب، ژورنالهاي علمي، روزنامه ها ) ، اينترنت و برنامه هاي تلوزيوني گردآوري شده است.

+ نوشته شده در  پنجشنبه سوم دی 1388ساعت 13:6  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی کتاب گردشگري

 

Tourism ( Nature & Concepts )
جغرافيا
 نويسنده :  دكتر محمدحسين پاپلي يزدي ، مهدي سقايي
 چاپ : سوم ، ١٣٨٨  تعداد صفحه : 284 ص
 شابک : x-٠٨٦-٥٣٠-٩٦٤  قيمت : ٣٠٠٠٠  ريال

 شرح : 

اين كتاب براي دانشجويان رشته جغرافيا و صنعت گردشگري در مقطع كارشناسي ارشد به عنوان منبع كمكي درس «گردشگري» به ارزش ٢ واحد منظور شده است.


 فهرست : 

پيشگفتار

فصل اول: تعاريف و مفاهيم گردشگري

اهميت گردشگري
تعاريف و مفاهيم
گردشگري از نظر شرعي
مفاهيم پايه گردشگري


فصل دوم: گونه‌شناسي گردشگري
گونه‌هاي گردشگري
نظريه‌هاي گردشگري
ديدگاه اقتصادي
ديدگاه اجتماعي ـ فرهنگي
ديدگاه زيست‌محيطي
ديدگاه سياسي


فصل سوم: مدرنيته و گردشگري
اوقات فراغت
گردشگري و فناوري
تبارشناسي گردشگري
گردشگر در مدرنيته اوليه
گردشگري در مدرنيته عليا (مياني)
گردشگري در مدرنيته متأخر


فصل چهارم: پسامدرنيته و گردشگري
پسامدرن
پسامدرنيته
گردشگري پسامدرن
الگوهاي فضايي گردشگري
گردشگري شهري
گردشگري روستايي
گردشگري عشايري (يك الگوي فضايي)
گردشگري در طبيعت (طبيعت‌گردي)


فصل پنجم: فراپسامدرن و گردشگري
بسترهاي فناورانه
بسترهاي اقتصادي
گردشگري و جهاني شدن
گردشگري الكترونيكي


فصل ششم: نتيجه‌گيري
نتيجه غايي از توسعه گردشگري


كتابنامه

در پايان هر فصل جمع‌بندي آورده شده است.

خدمات صنعت گردشگري

اين اثر در واقع نخستين تجربه تاليفي دکترزاهدی  و دكتر رنجبريان در حوزه گردشگري است، پيش از آن ترجمه برنامه ريزي توريسم در سطح ملي و منطقه اي را در سال 1379 توسط جهاد دانشگاهي منتشر ساخته بوديم.تدريس درسي به همين نام در دوره كارداني خدمات مسافرتي در دانشگاه شيخ بهايي و دانشگاه جامع علمي كاربردي و فقدان منبعي علمي انگيزه اين تاليف بود . اثر نخستين بار توسط نشر كنكاش منتشر شد و چاپ بعدي آن با ويرايش كلي و افزوده ها و اصلاحاتي چند توسط نشر چهارباغ منتشر گرديد و سپس تجديد چاپ ويرايش دوم آن را با توجه به استقبال ازآن شاهد بوديم.

وجهه مميزه مهم كتاب خدمات در معرفي به نسبت گسترده اي از طيف فعاليت هاي مختلفي است كه در صنعت چتري گردشگري كنار هم قرار گرفته اند. شايد براي نخستين بار در يك كتاب درسي به زبان فارسي مطالبي در باره بنگاه هاي تورگردان، دفاتر خدمات مسافرتي و رويدادهاي گردشگري منتشر مي گرديد و پرداختن به  زير بخشهاي ديگرگردشگري از قبيل حمل ونقل، راهنمايي ، اقامت، رستوران داري و جاذبه ها نيز در كنار هم بدين گونه اگر نگوييم  بي سابقه ، حتما كم سابقه  بود. تصور من آن است كه اثر به نوعي هندبوكي براي علاقمندان و فعالين گردشگري به حساب مي آيد.

برنامه ريزي و سرپرستي گشتها

فعاليت تور گرداني يكي از مهمترين زير بخشهاي صنعت گردشگري است كه از قضا در ادبيات فارسي گردشگري  نيز مورد كم لطفي قرار گرفته است. اين حوزه چنان مورد كم توجهي قرار دارد كه گاه تورگرداني از سوي افراد كم اطلاع با راهنمايي تور يكي دانسته مي شود . از طرفي  با توجه به نقشي كه بنگاه هاي تورگردان( Tour Operator)  در  دو سوي عرضه و تقاضاي  صنعت گردشگري ايفا مي نمايند و با توجه به اين كه حوزه تورگرداني از زمينه هايي است كه مي تواند فرصتهاي شغلي جذاب و در عين حال انعطاف پذيري را پيش روي فارغ التحصيلان مديريت گردشگري قرار دهد و بالاخره با توجه به نياز دانشگاه ها و فعالين صنعت ، نگارش اين اثر در سال 1387 انجام پذيرفت و توسط انتشارات چهارباغ منتشر گرديد. كتاب داراي  10 فصل با عناوين زير است:

1- معرفي بسته سفر   ،  2-تورگردان كيست    ، 3-تامين وعرضه بسته سفر ، 4-برنامه ريزي بنگاه تورگردان    ، 5- مطالعات مقصد ، 6- تنظيم بسته سفر ، 7- قيمت گذاري بسته هاي سفر ، 8- بازاريابي بسته هاي سفر ، 9- روشهاي تبليغ    و 10- عمليات تورگرداني.

اين اثر در حال حاضر منبع درسي دانشگاه پيام نور و دوره هاي مديريت فني دفاتر سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري و برخي مراكز دانشگاهي در سراسر كشور  مي باشد .

 فن راهنمایی گشت

 این اثر در ۹ فصل و به منظور تامین منبع درس فن راهنمایی با همکاری آقای ارسلان بلالی به زیور طبع آراسته گردید. موضوعاتی از قبیل وظایف راهنمایان - ویژگی های شغلی ایشان و ماهیت کار راهنمایی همراه با مراحل لازم برای اخذ مجوز و برنامه های آموزشی و مراحل اجرایی راهنمایی تور  ارتباط غیر کلامی در راهنمایی تور و آفات راهنمایی و بالاخره سازمان های مرتبط با ایشان در این اثر مورد بررسی اجمالی قرار گرفته اند. ناشر کتاب چهارباغ و قیمت آن ۲۳۰۰ تومان است.

براي سفارش كتاب از ساير شهرها با شماره تماس 09131170509  آقاي شفيع اف ( انتشارات چهارباغ ) تماس بگیرید


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیست و هشتم آذر 1388ساعت 8:57  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی کتب تخصصی

منابع و مسائل آب در ایران: آبهای سطحی و زیرزمینی و مسائل بهره برداری از آنها
پدیدآورنده: پرویز کردوانی
ناشر: دانشگاه تهران - 01 خرداد، 1386
قیمت:  33000 ریال
.
3.
مناطق خشک: ویژگیهای اقلیمی، علل خشکی، مسائل آب و غیره
مناطق خشک: ویژگیهای اقلیمی، علل خشکی، مسائل آب و غیره
پدیدآورنده: پرویز کردوانی
ناشر: دانشگاه تهران، موسسه انتشارات و چاپ - 03 مرداد، 1385
قیمت:  24000 ریال
4.
جغرافیای خاکها
جغرافیای خاکها
پدیدآورنده: پرویز کردوانی
ناشر: دانشگاه تهران - 1382
قیمت:  29000 ریال
5.
ژئوهیدرولوژی
ژئوهیدرولوژی
پدیدآورنده: پرویز کردوانی
ناشر: دانشگاه تهران، موسسه انتشارات و چاپ - 19 ارديبهشت، 1386
قیمت:  25000 ریال
6.
مراتع ایران
مراتع ایران
پدیدآورنده: پرویز کردوانی
ناشر: دانشگاه تهران، موسسه انتشارات و چاپ - 26 ارديبهشت، 1385
قیمت:  32500 ریال
7.
حفاظت خاک
حفاظت خاک
پدیدآورنده: پرویز کردوانی
ناشر: دانشگاه تهران، موسسه انتشارات و چاپ - 21 مرداد، 1387
قیمت:  29000 ریال
8.
خشکسالی و راه های مقابله با آن در ایران: آب: در کشاورزی، صنعت و شهر
خشکسالی و راه های مقابله با آن در ایران: آب: در کشاورزی، صنعت و شهر
پدیدآورنده: پرویز کردوانی
ناشر: دانشگاه تهران، موسسه انتشارات و چاپ - 30 آبان، 1386
قیمت:  31000 ریال
ا
9.
کویر (نمکزار) بزرگ مرکزی ایران و مناطق همجوار آن (مسائل، توانمندی ها و راههای بهره برداری)
کویر (نمکزار) بزرگ مرکزی ایران و مناطق همجوار آن (مسائل، توانمندی ها و راههای بهره برداری)
پدیدآورنده: پرویز کردوانی
ناشر: دانشگاه تهران - 01 خرداد، 1386
قیمت:  40000 ریال
10.
کرسی نظریه پردازی نظریه جدید درباره: کویرها (نمکزارها)
کرسی نظریه پردازی نظریه جدید درباره: کویرها (نمکزارها)
پدیدآورنده: پرویز کردوانی
ناشر: دانشگاه تهران - 21 مرداد، 1387
قیمت:  20000 ریال
11.
اکوسیستم های آبی
اکوسیستم های آبی
پدیدآورنده: پرویز کردوانی
ناشر: علم - 1383
قیمت:  24500 ریال
12.
اکوسیستم های طبیعی، عمومی
اکوسیستم های طبیعی، عمومی
پدیدآورنده: پرویز کردوانی
ناشر: قومس - 1382
قیمت:  20000 ریال
+ نوشته شده در  شنبه چهاردهم آذر 1388ساعت 11:33  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

منابع جديد دروس اختصاصي جهانگردي

درس اقتصاد گردشگري

1- اقتصاد گردشگري ترجمه محمد رضا فرزين شركت چاپ و نشر بازرگاني

2- مديريت گردشگري دكتر مهدي كاظمي انتشارات سمت

درس برنامه ريزي توسعه جهانگردي

1- برنامه ريزي ملي و منطقه اي جهانگردي ترجمه دكتر محمود عبدالله زاده دفترپژوهش هاي فرهنگي

2- برنامه ريزي توريسم در سطح ملي و منطقه اي ترجمه دكتر بهرام رنجبريان و محمد زاهدي انتشارات دانشگاه اصفهان

درس طبيعت گردي

1- مقدمه اي بر برنامه ريزي و مديريت اكوتوريسم - نوشته : اندي درام ، آلن مور - ترجمه دكتر محسن رنجبر - انتشارات آييژ- جلد اول

2- جزوه طبيعت گردي مهندس جوكار موسسه طبيعت گردي اينانلو

تحقيق اين درس : برنامه نويسي نو براي اجراء تور به مقاصد مختلف فقط پكيج آژانس ها كه در حال اجرا است مورد قبول استاد نمي باشد بايد پكيج جديد باشد تعداد افراد گروه اين تحقيق 10 نفر مي باشد كه نام منطقه و اعضاء گروه حتما به استاد تحويل شود )

*****

1- مباني توريسم و اكو توريسم پايدار دكتر شمس السادات زاهدي - انتشارات دانشگاه علامه طبا طبايي

2- راهنما صحرايي پرندگان ايران انتشارات فرزانه

3- بازديد از مار هاي ايران دكتر لطيفي

4- راهنما صحرايي پستانداران ايران مهندس ضيايي

5- خزندگان ايران دكتر نصر اله رستگار پوياني

6- دوزيستان ايران دكتر بلوچ

7- رده بندي گياهي ايران دكتر مظفريان

8 فلور مصور پارك ملي گلستان جلد اول دكتر حسين آخاني

9- مقدمه اي بر طبيعت گردي نوشته : ديويد فنل ترجمه جعفر اولادي قادي كلاهي - انتشارات دانشگاه مازندران

۱۰- بازاریابی : مبانی/رفتار مصرف کننده/stp (بخش بندی، هدف گذاری، جایگاه یابی)/ مدیریت محصول/ مدیریت قیمت

۱۱- اوقات فراغت: کل مباحث ( مبانی/طبقه بندی ها / تفرج شناسی/اماکن تفرجی و ...)

۱۲- جغرافیا:مبانی/ناهمواری ها/ اقلیم شناسی/روستا ها

۱۳- نقشه خوانی: کل مباحث مربوط به نقشه خوانی ( ساعت/مبانی/مقیاس/ناهمواری ها در نقشه/ تقسیم بندی نقشه ها)

۱۴- زبان:زبان عمومی- کل کتاب going international باتمرکز بر لغات (10 درس)+ گرامر

۱۵- اقتصاد خرد :کل مباحث مربوط به اقتصاد خرد

۱۶- آمار: کل مباحث مربوط به آمار توصیفی + احتمالات

۱۷- شناخت صنعت گردشگری: کل مباحث مربوط به شناخت صنعت (کتاب جهانگردی در چشم انداز جامع - کتاب  گردشگری اثرات، برنامه ریزی و مدیریت (فصول1,2,3,7,8,9 )

۱۸- برنامه ریزی : 7 فصل کتاب tourism planning

۱۹- اقتصاد کلان: حساب های ملی و چگونگی محاسبه آن، سرمایه گذاری، ضریب تکاثری

۲۰-مدیریت: کلیات، مکاتب مدیریت، برنامه ریزی، سازمان دهی، سیستم، انواع قدرت، تصمیم گیری، ادراک، یادگیری، باور، نگرش   


 

+ نوشته شده در  شنبه چهاردهم آذر 1388ساعت 11:10  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

کتابشناسی توریسم به زبان انگلیسی

منبع جامع کتابشناسی توریسم به زبان انگلیسی

 

Tourism and Hospitality

 Bibliography COMPILED AND SUPPLIED BY MARYLEBONE BOOKS
FOR ORDER REQUESTS PLEASE CONTACT
Marylebone Books
ACADEMIC CONSULTANT: Dr Dimitrios Buhalis
SUMMER / AUTUMN 1998

The Association of Tourism Teachers and Trainers (ATTT) is committed to enhance the body of knowledge in tourism and to provide tools for tourism educators, trainers and professionals. ATTT also aims to extend links and partnership between education and training interests and employers in all sectors in the industry. We are therefore particularly proud to present the ATTT Tourism Bibliography to all members of the Tourism Society and the academic community in general. In order to develop the list we were fortunate to collaborate with Jacqui Gadd of Marylebone Books, who have agreed to compile a list with the latest books and reports in tourism and hospitality. Marylebone Books have also agreed to stock most of these books for consultation by members of the Tourism Society, to provide assistance on literature search and to update the list at regular intervals. Often second hand books are offered at discounted rates. Books are also provide on a mail order basis.

A supplement to this list that includes an additional 300 tourism books is maintained by Alastair Morrison and can be found here. Alastair also maintains a comprehensive list of tourism and hospitality journals which can be found here.

I hope that you will enjoy the bibliography and that you will find it beneficial. I also hope for your active participation and support to the ATTT activities and initiatives. 

Dr Dimitrios Buhalis

ATTT Chair, London, 1998

+ نوشته شده در  سه شنبه دهم آذر 1388ساعت 8:28  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   | 

معرفی منابع کنکور کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی

زبان تخصصی انگلیسی
Going international کتابخانه دانشگاه علامه طباطبایی
Tourism planning کتابخانه دانشگاه علامه طباطبایی
برنامه ریزی توسعه و اقتصاد جهانگردی
اقتصاد خرد ترجمه اکبر کمیجانی نشر دانشگاه تهران
اقتصاد کلان سیدمحمد طبیبیان نشر بازتاب
اقتصاد گردشگری محمدرضا فرزین - مترجم شرکت چاپ و نشر بازرگانی
روشهای کمی در جهانگردی
پژوهش عملیاتی محمدرضا مهرگان انتشارات کتاب دانشگاهی
ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت مهندس ابراهیمی و دکتر صدقیانی
ریاضیات کاربـردئ در مدیریت ترجمه دکتر ضرغام و ممقانی
آمار و کاربرد آن در مدیریت مهندس ابراهیمی نشر هستان
مدیریت بازاریابی و اصول مدیریت و رفتار سازمانی
مدیریت بازار داود محبعلی، علی اکبر فرهنگی نشر امیرکبیر
بازاریابی گردشگری لس لومسدن ترجمه ابراهیم گوهریان
مدیریت جهانگردی راجر داس ویل ترجمه داود ایزدی، سیدمحمد اعرابی پژوهشهای فرهنگی
مدیریت استونر و فری من ترجمه پارسائیان و اعرابی
رفتار سازمانی رابینز ترجمه پارسائیان و اعرابی ترجیحا کتاب 3 جلدی
اصول بازاریابی خدمات کریستوفر لاولاک، لورن رایت ابوالفضل تاج زاده نمین- مترجم انتشارات سمت
علوم اجتماعی
مبانی انسان شناسی دکتر فربد
مبانی انسان شناسی اچ آر هیس
درآمدی بر ارتباطات سنتی در ایران محمدمهدی فرقانی- مترجم مرکز رسانه ها
فرهنگ شناسی چنگیز پهلوان قطره
جامعه شناسی ارتباطات باقر ساروخانی اطلاعات
تاریخ و جغرافیا
Tourism geography کتابخانه دانشگاه علامه طباطبایی
جهانگردی در چشم انداز جامع چاک گی ترجمه پارسائیان و اعرابی دفتر پژوهشهای فرهنگی
چکیده تاریخ ایران حسن نراقی اختران
جغرافیا و صنعت توریسم علی اصغر رضوانی دانشگاه پیام نور
مبانی نقشه خوانی مجتبی یمانی دانشگاه تهران
مبانی کشور شناسی جغرافیایی ترجمه دکتر رهنمایی
اوقات فراغت لس هی وود محمد احسانی - مترجم

بامداد کتاب

 

 

منابع جدیدتر

زبان تخصصی انگلیسی  (ضریب 4)

 1.Going international )English for Tourism)

 2.Tourism planning

 ۳) واژگان تخصصی فراغت؛ گردشگری و هتلداری   دکتر ضیائی و میرزائی

  

اقصاد و برنامه ریزی توسعه گردشگری (ضریب 3)

 1)      اقتصاد خرد              آقای کمیجانی

 2)      اقتصاد کلان             آقای طبیبیان

 3)      اقتصاد جهانگردی     دکتر فرزین

 4)     گردشگری، اثرات برنامه ریزی و مدیریت      ترجمه میرزائی و  ترابیان

 5) Tourism planning  اینسکیپ

  

اصول مدیریت و بازاریابی (ضریب 2)

 1)       مدیریت                 استونر و فری من         ترجمه پارسائیان و اعرابی

 2)      رفتار سازمانی       رابینز( 3  جلدی) ترجمه پارسائیان و اعرابی

 3)      مدیریت بازار           محبعلی و فرهنگی

 4)      بازاریابی گردشگری             لس لومسدن    ترجمه ابراهیم گوهریان

 5      مدیریت و بازاریابی خدمات    لاولاک و رایت    ترجمه تاج زاده

  

دروس کمی (ضریب 2)

 1)      آمار کاربرد آن در مدیریت 1     ابراهیمی و صدقیانی

 2)      پژوهش عملیاتی                  مهرگان

 3)      ریاضیات کاربـرد در مدیریت 1   ترجمه ضرغام و ممقانی

  

علوم اجتماعی( ضریب 2)

 1)      مبانی انسان شناسی                     دکتر فربد

 2)      مبانی انسان شناسی                     اچ آر هیس

 3)      جامعه شناسی ارتباطات                  دکتر ساروخانی

 4)      فرهنگ شناسی                              آقای پهلوان

 5)      موزه های باد                                   دکتر فرهادی

 6)      درآمدی بر ارتباطات سنتی در ایران     دکتر فرقانی

  

تاریخ و جغرافیا و شناخت صنعت (ضریب 2)

 1)      مبانی نقشه خوانی                  دکتر یمانی

 2)      چکیده تاریخ ایران                      حسن نراقی

 3)      جغرافیا و توریسم                     دکتر رضوانی

 4)      مبانی کشور شناسی جغرافیایی ترجمه دکتر رهنمایی

 5)      گذران اوقات فراغت                  ترجمه دکتر احسانی

 6)      جهانگردی در چشم انداز جامع    ترجمه پارسائیان و اعرابی

 7)      Tourism  geography

 توضیحات:

 سوالات درس روشهای کمی در جهانگردی شامل مباحث ریاضیات، پژوهش عملیاتی و آمار کاربردی می شود.

 سوالات درس مدیریت بازاریابی شامل مباحث اصول مدیریت، رفتار سازمانی و بازاریابی می شود.

 سوالات درس علوم اجتماعی شامل مباحث جامعه شناسی، مردم شناسی، روحیات ملل و فرهنگ عامه می شود.

 سوالات درس تاریخ و جغرافیا شامل مباحث تاریخ و فرهنگ ایران، هنر معماری ایران، باستان شناسی، نقشه خوانی، جغرافیای جهانگردی عمومی و جغرافیای جهانگردی در ایران می شود.

 

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و سوم شهریور 1388ساعت 11:59  توسط سیدجعفرمیرجلیلی   |